Running2B gaat weer van start!

Goed nieuws

Jullie hebben het nieuws waarschijnlijk nauwlettend gevolgd. Gelukkig was er veel goed nieuws te melden: vanaf 11 mei mogen we weer als Running2B (buiten) gaan trainen, mits we de afstandseis van 1,5 meter in acht nemen en voor zolang het Coronavirus volgens onze overheid onder controle blijft.

Eerste trainingen op woensdag 13 en zaterdag 16 mei

Daarom hebben trainers en coördinatoren besloten dat we op woensdag 13 mei en zaterdag 16 mei de eerste trainingen zullen oppakken. Deze zijn vooral bedoeld als try-out. Het lopen in een groep zal best wel weer even wennen zijn, zeker het afstand houden is een punt van blijvende aandacht. 

Groepjes van 10 

Wij zorgen voor voldoende trainers, hulptrainers en hulptroepen die een groepje kunnen meenemen, want we willen met maximaal 10 lopers tegelijk op pad. Voor Richard zoeken we nog een tijdelijke vervanger, omdat hij momenteel niet in staat is om zelf te trainen of trainingen te geven. 
De indeling in groepen gebeurt uiteraard in goed overleg voorafgaand aan de training. 

Verantwoord trainen

Tempo, omvang en intensiteit blijven beperkt. Op deze manier trainen we op een verantwoorde manier aan onze weerstand. Wil je meer kilometers, sneller of intensiever dan kan dat uiteraard tijdens een eigen training, op een ander moment. Het gaat er nu vooral om dat iedereen weer een beetje in de running komt. 

Regels voor de duidelijkheid

  1. Klachten
    Blijf thuis wanneer je last hebt van neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn en hoesten of verhoging of koorts.
  2. Risicogroepen 
    Ga niet sporten als je in een risicogroep valt. Twijfel je of dat voor jou geldt? Check even de site van het RIVM
  3. Niet te vroeg verzamelen
    Zorg ervoor dat je niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de training aanwezig bent. Voor de woensdag dus verzamelen bij Berghonk tussen 19.20 en 19.30u. en zaterdag bij boerderij Lansingerland tussen 8.20 en 8.30u.
  4. Zoveel mogelijk buiten
    We verzamelen buiten; we gaan dus niet naar binnen in Berghonk of boerderij. Winkelen na afloop is uiteraard wel toegestaan, binnen de regels van de boerderijwinkel; we voorkomen dat we daar – ook onbedoeld – als groep verzamelen. 
  5. Afstandhouden 
    Is zowel voor lopers als voor trainers voorlopig een belangrijk aandachtspunt. 
    Het is in de eerste plaats je eigen verantwoordelijkheid om te letten op het houden van de minimale afstanden. Trainers kunnen je hierbij helpen, maar als het nodig is, spreken we elkaar daar natuurlijk ook op aan. 
    Wij houden deze afstanden aan:
    – tijdens hardlopen bij voorkeur 10 meter (minimaal 5 meter) 
    – wandelend 5 meter
    – bij stilstand 1,5 meter 
  6. Neem papieren zakdoekjes mee
    Als het nodig is om wat overtollig slijm te lozen c.q. te niesen, dan doe je dat bij voorkeur in een zakdoek of – als het niet anders kan – in je elleboog. Daarmee kun je in je eigen positie blijven lopen en voorkomen we onnodige en onverantwoorde risico’s. Het zakdoekje voer je uiteraard zelf veilig af na afloop van de training.
  7. Na afloop van de training niet blijven hangen
    Het is de bedoeling dat ieder na afloop zijns/haars weegs gaat; er wordt dus geen gezamenlijke koffie of iets dergelijks georganiseerd. 

Wij kijken ernaar uit jullie allemaal weer in goede gezondheid aan te treffen bij de herstart van onze trainingen!

Met sportieve groet,

Trainers en coördinatoren van Running2B

Afbeelding met spel

Automatisch gegenereerde beschrijving

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.